fredag 10 januari 2014

Oh, what a night, hypnotising, mesmerising me.


Jag, systern och Samuel tog upp hela soffan och Kayo tyckte det var hemskt orättvist, så hon fumlade sig upp i soffan, krossade mitt ansikte med sin rumpa (svansen var tack och lov nere) och krossade sedan några vitala organ. Jag tror inte riktigt hon förstår att hon väger över 20 kg och att jag inte har magmusklerna för att hon ska kunna lägga all sin vikt på min mage. Men hon är söt, så jag låter henne ligga kvar så länge hon vill.

Jag har i uppdrag att läsa alla böcker jag äger som inte blivit lästa än och inte, under några som helst omständigheter, köpa nya böcker. Igår avslutade jag Around the World In 80 Days av Jules Verne och påbörjade The Fault In Our Stars av John Green. Tydligen ska den vara en spark rätt i hjärtat, så jag förväntar mig att jag kommer vara förstörd om några dagar. Så det kommer bli kul. På två lästillfällen på en halvtimme sammanlagt har jag lyckats läsa nästan 100 sidor, så det här kommer nog gå snabbt.

Tack vare andra avsnittet av Sherlock (sista på söndag!) så har jag blivit lite smått besatt av låten December, 1963 (Oh What A Night) av Frankie Valli & The Four Seasons, så jag tycker vi avslutar med den låten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar