torsdag 9 januari 2014

Ett Öppet Brev Till Nash Grier - "What Guys Look For In A Girl".

Kära Nash Grier, efter att ha sett din informativa och underhållande video "What Guys Look For In A Girl" så vill jag tacka dig. Tack för att du berättar hur vi tjejer ska vara för att killar ska få ut så mycket som möjligt av oss. Ta bara det första du säger i videon: "Entertain me!". Innan jag såg din video så var jag inte säker om det var okej för mig som tjej att vara rolig framför killar. Jag trodde att min uppgift var att skratta och nicka uppmuntrande åt allt ni killar säger. Du förstår inte hur ofta jag och mina tjejkompisar sitter och diskuterar huruvida det var tillåtet för oss att skämta och vara roliga i er närhet. Man vill ju liksom inte avmaskulinisera er eller ge er dålig självförtroende, för det är ju trots allt ni som är det roliga och bättre könet. Men nästa gång jag är i samma rum som en kille så kommer jag veta säkert att det är min uppgift att underhålla honom. Gud, vad kul!

Jag vill även tacka dig för att du uppmuntrar mig att ha en talang, så som cheerleading eller en fin sångröst men absolut inte videospel! Herregud, tänk om jag skulle bli bättre än dig! Haha, så himla knasigt! Videospel är ju trots allt en killgrej som vi tjejer gärna får vara med på så länge vi vet vår plats. Och återigen, jag vill absolut inte avmaskulinisera dig, för ingen kille ska någonsin behöva vara sämre än en tjej.

Den viktigaste punkten av alla: Tack, tack, tack för att du förklarade för mig hur lätt eller svårt det ska vara få tjejer i säng. "If you play too hard to get, then it's just like I'm not sure if you even like me, but if you play easy it's like oh she's a whore". Här satt jag och trodde att det var moraliskt riktigt att låta tjejerna bestämma över vad de gör med sina egna kroppar och med vem, oberoende på hur länge de låter sig "jagas". Men nu förstår jag att det är fel. Vad bra att du understryker hur horigt det är av en tjej, för att hon uppenbarligen njuter av sex och inte letar efter ett förhållande, att ge efter för snabbt. Jag menar, hallå, killar måste ju få känna sig som starka, manliga jägare som fällt ett praktfullt byte! Vi måste ju faktiskt tänka på hur killarna känner! Men tjejer, glöm inte bort det här: "Make it clear that you like us!". Killar gillar visserligen jakten, men de måste ju ändå få veta att de kommer få sig lite snippa i slutändan. Men inte för tidigt, din lilla hora du.

Tack även för att du berättar att den naturliga looken är den bästa, så länge jag kommer ihåg att vaxa bort allt hår från munnen och neråt. Om jag inte är det, så kommer du ju bli extremt illa till mods att se på min kropp. Alla vet ju att det bara är naturligt för män att ha hår på kroppen, för annars skulle det inte finnas så många hårborttagningsprodukter speciellt gjorda för oss kvinnor. Tack också för att du tillåter mig att ha på mig ytterst lite smink om jag nu verkligen skulle vilja det, men då ska jag vara beredd på att du ser äcklad ut och skakar på huvudet varje gång du ser mig. Jag hade totalt glömt bort att tjejers utseende ska styras av vad killar tycker är snyggt och inte vad som känns bekvämt för tjejen. Trots att jag älskar rött läppstift och cateyes eyeliner, så ska jag genast sluta med det. Gud förbjude att en kille inte finner mig attraktiv att titta på. Jag vill verkligen inte förstöra en killes dag med min fulhet aka ha på mig det sminket jag trivs i. Det var även kul att få höra att trots att korta tjejer är att föredra, så kan det finnas tjejer som både är lång och snygg. Som en lång tjej, så finner jag tröst i att det finns hopp för mig att anses som snygg.

Finast av allt var att du i slutet - trots allt du sa innan - sa åt mig att vara mig själv. Det ska jag komma ihåg, liksom jag ska komma ihåg att även vaxa mig, skaffa en "tjejig" talang, inte vara en hora men inte pryd, helst inte sminka mig och att underhålla dig. Så var er själva, tjejer, men var även allt som killar tycker är attraktivt.

Så puss på dig, Nash Grier. Jag hoppas verkligen att alla tjejer tittar på din video och lär sig hur de ska vara och se ut. Jag har lärt mig så mycket!

Evigt tacksam, Bea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar