lördag 14 december 2013

The Desolation of the Julpynt.

Hundarna framför granen
Jag och Lollo efter bion.
Idag fick jag och Angelica acceptera att det var dags för jul, så jag satte igång lite julmusik och fram kom granen och en julstjärna står nu i fönstret. Och mer än så kommer det inte att bli. Pappa var här idag för han och Lola for på Jerry Williamskonserten som var här i Skellefteå, och han frågade utifall vi inte hade ljusstakar att ställa i fönsterna och när jag sa att vi inte ägde en endaste en så mumlade han om att han skulle bli tvungen att komma hit med en massa som han har på vinden. Så tydligen bryr sig till och med pappa mer om julpynt än vad jag och Angelica gör. Se där.

Kvart i nio gick jag in till stan och såg The Desolation of Smaug på bio med Lollo och vi båda var mycket nöjda med filmen. Det var en scen ur filmen som vi tyckte var exceptionellt lustig, men ingen annan verkade tycka det, så vi satt och skakade för att vi försökte hålla oss från att skratta. Det är det dåliga med att fara på bio, för både jag och Lollo är sådana som gärna kommenterar och händer det något roligt så brukar vi oftast härma det som sades/gjordes, men det går inte riktigt att göra så på bio. Om man nu inte är ute efter att störa andra människor, för då fungerar det alldeles utmärkt att göra så. Men gör inte så, det kan bli så hemskt dålig stämning i biosalongen. Men vi tog igen det när vi gått ut från bion och stod och väntade på Lollos skjuts hem, så det gick bra ändå.

Allt som allt, så var idag en bra dag. Jag fick till och med höra att jag var stilig av en lagom full herre när jag var på väg till bion, så inte kan jag klaga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar