tisdag 10 december 2013

Jag snodde en lista.

Jag snor en lista från Hannas blogg i brist på annat att göra.

1. Om du fick en dotter nu, vad skulle hon heta? – Jag tycker Vera är väldans charmigt och skulle jag få en unge med en man från något engelskspråkigt land så skulle jag överväga Rosie för det är så himla gulligt.
2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? – Beror väl på. Men idag är jag romantisk och väljer att tro att kärlek klarar sig på bara kärlek.
3. Vilken var den senaste filmen du såg? – Matilda, filmatiseringen på Roald Dahls bok.
4. Har du bra självförtroende? – I vissa aspekter har jag det och i vissa har jag inte det.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? – Just just nu så vill jag sova. Men annars vill jag nog vara i London.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? – Idag är det inte särskilt många. Men annars är det hitta ett jobb,
få ordning på mitt hår och hänga lite tvätt.
7. Beskriv ditt drömutseende! – Jag har en girlcrush på Gemma Arterton och skulle inte tacka nej till att vakna upp med hennes ansikte. Men mitt funkar det med.

8. Skriv namnet på någon du ser upp till – Mamma.

9. Någon du har kysst -
Fick en ofrivillig tungkyss av Kayo.
10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? – Nej, men jag har kvar en snuttefilt.

11. Den du senast sov över hos – Lollo och Filip i deras nya hus.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? – Anna.

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? – Jaaa, nog fyller den sin funktion.

14. Vad väljer du, godis eller chips? – Godis
.
15. Pinsammaste minnet från skoltiden? – Jag kommer inte på något speciellt, men säkert när jag har ramlat eller sagt något korkat.
16. Hur uppvaktar man dig? – Med en risifrutti.

17. Har du rykten efter dig? – Säkert.

18. Din absolut sämsta egenskap? – Jag är hemskt dålig på att höra av mig till folk, trots om jag saknar dem jättemycket. Annars är det nog att jag har svårt för ansvar.

19. Din bästa egenskap? –
Snäll, hoppas jag. Och en förjävla bra musiksmak.
20. En låt du är beroende av? – 
Typ allt med Julie London och Ella Fitzgerald. Annars Two of Us av Beatles.
21. Vad stod det i ditt senaste sms? – 
”Hur jobbar jag nästa vecka?
22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? – Kanske Bear Grylls.
 
23. Kan man vara vän med sitt ex? – Ja, det kan man nog. 

24. Har du kysst en kompis? – 
Ja.
25. Hur ofta dricker du alkohol? - Det går i vågor, men oftast är det inte särskilt mycket.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? – När de som verkligen är fast är drogträsket
, så tycker jag det är hemskt sorgligt. Men om man ser dem som röker marijuana och tumblr'ar om det, då känns det otroligt pretentiöst. Får man säga så?
27. Vad hatar du? –
Många saker - svält, krig, pedofiler, våldtäktsmän, kvinnohat, manshat, Westboro Baptist Church. Jag skulle kunna göra det här till en lång lista.
28. Hade du kunnat ha distansförhållande? – För andra har det ju fungerat, så tror inte det är omöjligt om än kanske lite tråkigt.

29. Vad handlade din senaste dröm om? – Jag var på 4H i Jörn med en massa människor och det var natt och det spökade. Min häst tappade en sko och jag bad en man om hjälp som bara försvann utan några som helst spår. Sedan kom det fram att jag just hade fått ett barn som hette Esther och Big Steve, lokal Skellefteåkändis och youtuber, var personlig nanny åt henne. Slut.

30. Vad väger du? Är du nöjd med det? –
Jag har inte vägt mig sedan jag gick i nian på grundskolan och är ganska nöjd med det beslutet. Men jag har några extra kilon jag skulle vilja bli av med.
31. Hur lång är du? –
Runtomkring 174 cm.
32. Vilken är den bästa svenska filmen? – G som i Gemenskap!

33. De bästa svenska skådespelarna? –
Jag är så fruktansvärt dålig på svenska skådespelare, men jag gillar Adam Lundgren just nu.
34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? – Harry Potter all the way, baby.

35. Ditt humör för tillfället? – Lugn.

36. En vacker person? –
Mamma är alltid vacker.
37.Har du instagram? –
Ja, @beatricelundahl om ni skulle vara intresserade av att kolla upp den.
38. Vem kramade du senast? – Villemo.

39. Vem träffade du senast? –
Systern, men vi bor ju tillsammans. Annars var det Villemo när vi såg Dr Who tillsammans.
40. När slog du dig senast? – Igår slog jag sidan av handen när jag städade och blev av med några lager hud

41. Någon du vill träffa? – Angelica J, Hanna, Monika, Mamma, Lollo - typ alla jag känner.
42. När grät du senast? Varför? –  Sist jag grät var när jag låg och funderade över vad jag ska göra med mitt liv.

43. Sminkar du dig varje dag? –
Nej, det gör jag inte.
44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? –
Mamma.
45. Är du helsvensk? – Så vitt jag vet i alla fall.

47. En artist du inte gillar? – Jag är inte särskilt förtjust i Avicii.
48. En artist du gillar? – Janelle Monaé
49. Vad är det bästa som hänt dig? – Att jag har träffat de människorna som jag har i mitt liv.
Annars var Londonresan jävligt bra.
50. Vad vill du bli när du blir äldre? – Glad, kär och en översättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar