tisdag 24 december 2013

Julafton.

Jag och Mao under Kalle Anka.
Jag kan inte beskyllas för att vara en julmänniska. Det var en väldans många år sedan jag ens kände någon julstämning och längtan efter julafton, men då var man ju ett barn som fick en massa nya leksaker. Inte för att vara den som är den, men jag har inga som helst speciella känslor inför julen. Jag varken ser fram emot det eller våndas av att det är jul, jag bara är. Det är därför jag inte har några problem med att det bara är jag och hundarna idag. Angelica jobbar fram till kl 21:00 och jag har mest gått runt och gjort ingenting. Jag har varit ute med hundarna, tagit hand om disken, plockat bort lite från vardagsrummet och ätit en middag som inte var julmat och, det mest juliga jag kommer göra idag, sett på Kalle Anka och gosat med Mao. Tyck nu för guds skull inte synd om mig, om jag har lyckats få min dag att se sorglig ut, för mig lider det ingen brist på. Angelica tyckte nog lite synd om mig, för hon ringde under en rast och frågade hur jag hade det och om jag klarade mig. Det är inte synd om mig, jag har det bra jag.

Igår tog jag och Angelica med oss hundarna och åkte till Österjörn och spenderade hela dagen och kvällen hos moster. Vi drack kopiösa mängder kaffe, åt kopiösa mängder choklad, mat och andra godsaker, sov middag framför TV:n och såg sedan på firandet av drottning Silvias födelsedag, så det var som min julafton. Imorgon kommer jag fara till Lollo för att fira juldagen i Medle, jag vet inte allt vad som kommer att hända, men det kommer nog bli en förbaskat bra dag.

Så, avslutningsvis, trots att jag inte är en julmänniska så hoppas jag att ni alla har haft en väldigt bra dag med massor av god mat och julmust och att ni har ätit choklad tills knappen på byxorna hotas att flyga av. Jag hoppas att ni är nöjda, glada och friska och att ni får och ger mycket kärlek ikväll. God jul på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar