torsdag 2 maj 2013

Ja, jag blev ju lite upprörd.

Fy fasen för människor ibland! Ursäkta, men nu ska jag skriva av mig lite grann efter jobbet, för det hände en sak som gjorde mig väldigt ledsen och upprörd och arg. Det var mitt första hus för dagen (ska inte skriva ut vilket område vi jobbar på just nu) och jag berättar för personen som bor där vad Röda Korset jobbar för och undrade om han inte ville stödja oss genom att bli månadsgivare. Det ville han inte, så jag tackade för mig och var på väg att gå när han påpekade för mig vi hade en "svarting" i gruppen och att han trott att vi var en rånarliga. Jag svarade lite sammanbitet (förstod vad det här skulle leda till) att ja, vi har en färgad i gruppen och att han är jätteduktig och trevlig och jag gjorde ett nytt försök att gå iväg för att jobba vidare. Då började mannen att förklara för mig att invandrare bara kommer till Sverige och göra olagliga saker och att vi ska hålla Sverige rent, stänga gränserna och rösta på Sverigedemokraterna. Jag sade, lugnt och sansat, I might add,  att jag inte kunde hålla med om det, utan att vi ska hjälpa så många vi bara kan och att det dessutom finns en hel del svenskar som är kriminella och jag tycker att det är fel att dra alla invandrare under en och samma kam. Då börjar han ifrågasätta om jag verkligen är svensk, ja, jag är svensk, om mina föräldrar är svenska, ja, det är de, och om jag var född i Sverige, ja, det är jag. "Vad har du haft för en uppfostran då?" "Ja, en bra en.". Sedan tackade jag för mig och gick iväg, för det var lönlöst att stå och diskutera, för han skulle inte ändra sin åsikt och jag skulle fanimig inte ändra min.

Man får rösta på Sverigedemokraterna om man nu vill det, även om det inte är ett parti som jag personligen stöttar så är det fortfarande din gudomliga rättighet att rösta på vad fan du vill. Jag tänker inte stå där och tjafsa på dig för att du inte delar mina åsikter. Men om du står och ifrågasätter min nationalitet och min uppfostran för att min åsikt är att alla är precis lika mycket värda, oberoende på vars de kommer ifrån, då har du min fulla tillåtelse att kyssa mig i röven innan du drar åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar