onsdag 22 maj 2013

She's so glad, she's telling all the world.

Trevliga män!
Idag är jag ledig från jobbet och har inte åstadkommit något mycket mer än att fara förbi en sväng på Röda Korsets kontor för att lyssna på en kvinna som varit i Afghanistan i ett och ett halvt år och berättade om sitt och Röda Korsets arbete där, tokdansat till The Beatles medan jag var ensam hemma, tömt och ställt in i diskmaskinen och varit och köpt en glass. Sedan kan det ju även vara så att jag tittat på några avsnitt av My Little Pony: Friendship is Magic, mycket för att jag sett klart hela Green Wing, (tragedi. O! british TV-shows, why must thou last all but so bloody few a series? Vi kan låtsas att det där är grammatiskt korrekt.) men sedan är det faktiskt ganska så underhållande. Döm inte.

På lördag styr vi segel mot Haparanda för att gå på IKEA och så ska vi tvärt in i Finland för att fara på Alko. En roadtrip är ju alltid lika trevligt och om Haparanda som resemål inte låter särskilt exotiskt så kan man ju alltid säga att man ska utomlands på en tjejweekend. Visserligen bara till Finland och bara några meter från gränsen och under bara några minuter, men det är sådana där små detaljer som inte fyller någon särskild funktion för historien.

Hej, har ni märkt att The Beatles är sådär väldans superbautajättebra? Det har i alla fall jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar