torsdag 23 maj 2013

I wish I'd done everything on Earth with you.


Det har blivit ändrade planer. Jag ska inte med till Haparanda, utan istället ska jag umgås med Lollo, som jag inte har sett på ett bra tag och som jag saknar! Vi ska äta på Bishop's Arms, ta varsin öl och sedan se The Great Gatsby på bio. Inte 3D, notera vänligen. 3D är onödigt och medför ingenting till historien. Kanske, kanske, kanske att det fungerar när filmen innehåller häftiga effekter och så, (Jag tittar på dig, 3D-Benedict Cumberbatch. Om jag någonsin tappat bort mig i handlingen av en film mer än vad jag gjorde i Star Trek: Into Darkness för att jag hade fullt upp att beundra hans ansikte på en enorm filmduk. Be still, my heart!) men annars är det bara jobbigt.

Jag har hört att filmen inte direkt följer handligen i boken och jag ska inte uttala mig om det än, för ibland gör det inget och man kan uppskatta filmen för vad den här. Men jag gillar The Great Gatsby, det var en jävligt bra bok och om den här filmer styr långt från handligen i boken så kommer jag vara aningen upprörd vare sig filmen är bra eller inte. Men om inget annat så ser Leonardo DiCaprio fine as hell ut som Jay Gatsby. Ibland får man faktiskt se en film enbart för att det finns någon estetiskt tilltalande i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar