måndag 25 juni 2012

I know whatever betides me. I love you, I love you, I do.

Nina Simone.

Okej, så jag ljög om att vara tillbaka på söndag. Men till mitt försvar, så hade jag inte så himla mycket att rapportera, så läsningen hade inte varit något vidare roligt. Sedan hade jag fullt upp med att se Keira Knightly bli spankad av Michael Fassbender, (A Dangerous Method. Inte särskilt sevärd.) äta zoo-snören och dricka cola i sängen tillsammans med Lollo.

Den här veckan, till skillnad från den förra, kommer vara jävligt lugn. Jag jobbade idag från åtta till halv tre, sedan kommer jag vara ledig två dagar, jobba halv ett till nio på torsdag och sedan vara ledig tre dagar.  Det är känns förjävla skönt.

Stadsfesten kommer vara i full gång till slutet av veckan, och då kommer det åkas karuseller som om det inte finns någon morgondag. Bring it, Virvelvinden! Hanna kommer även ner till Skellefteå för att vara på Stadsfesten, och det ser jag löjligt mycket framemot. Huzzah!

Annars köpte jag en stickad tröja idag som har lite guldglitter på sig, så att den skimrar sådär lite småfint. Glittret släpper dock lite från tröjan, vilket har resulterat i att mitt bröst också skimrar. Tänk er min förvåning, när jag tittar ner och ser hur hela bröstet är täckt med glitter och det inte riktigt hade kopplat ännu att det var från tröjan. Jag har ju inte varit med i en Ke$ha-video vad jag vet i alla fall, hinner jag tänka. För det ju det hela hennes liv verkar kretsa runtom, glitter.

Men nu ska jag sluta prata om mitt bröst.

Nina Simone är fantastisk.




1 kommentar:

  1. SV: jag veeet visst är dom så himla fina!!!! längtar så mycket efter att få snusa på dom :)

    guud vad kul att få träffa er också! :D

    SvaraRadera