torsdag 7 juni 2012

An astronaut could've seen the hunger in my eyes from space.


Egentligen borde jag inte vara uppe såhär sent. Jag känner riktigt hur mitt gamla "jag-kan-vara-uppe-till-fyra-på-morgonen-och-bara-se-på-serier"-jag fnyser hånfullt åt mitt nuvarande "herregud-är-klocka-redan-åtta-på-kvällen-snacka-om-att-vara-en-nattuggla-ho-ho-ho"-jag som kallar halv tolv för sent.

Men den här låten av The Mountain Goats, som jag hittade för någon dag sedan, är så fruktansvärt fin så jag blir alldeles pirrig i magen när jag lyssnar på den. Så lyssna gärna på den. Även om min syster säger att den är töntig.

Ikväll satt jag förresten en hel timme själv och tog samtal, utan något som helst stöd från de andra i kundtjänst, eftersom de hade gått hem för kvällen. En hel timme, och jag fick inte ens skäll av en kund ens en gång! Efter att ha blivit utskälld två dagar i rad, så trodde jag att det var min och kundernas jargong - de skäller ut mig för något jag inte kan hjälpa och jag sitter och ber om ursäkt för något jag inte har orsakat.

Lyckligtvis så var det tydligen inte det. Jag tror inte mitt klena psyke hade klarat av det annars.

1 kommentar:

  1. Man får väl säga grattis till framstegen på arbetet då! :D

    Sv: Ett tips är att skriva långa kommentarer (om du vet att de kommer bli långa) i wordpad/word först och ta bort dokumentet då kommentaren är postad. Så brukar jag göra i alla fall. :)

    The Forgotten är väl inte direkt dåligt så, men det är en typisk deckare. Som alla andra deckare, CSI och liknande - vilket jag i och för sig inte brukar se så ofta. Men vad gör man inte då man vill se någon specifik skådespelare! Jag börjar tro att han är så fantastisk för att han egentligen är en drama/teater-skådespelare i grunden. Det känns som att han på något vis är mycket bättre kroppsspråksmässigt sett och ser man samma scen flera gånger så börjar man märka små gestikuleringar och miner som är en nanosekund långa han gör som man inte upptäcker först, men som förbättrar skådespeleriet oerhört. Arbetar mycket mer med kroppen och minspelet helt enkelt. Jag skulle nog ha dödat för att få se honom spela Edmund i King Lear när han spelade med Royal Shakespeare Company. Bah! (Märks det att jag är lite hänförd over here?!) Men får du tag på Band of brothers så kommer du se honom. :) (Några sekunder i avsnitt fem och sedan mer i avsnitt sex & sju.) OHOTWRTGEW HAN ÄR SÅ SÖT.

    Egentligen har jag nog försatt mig i onödiga risker flertalet gånger, men jag blir bara så jävla ARG. Fan flyger i mig. Det är dock nästan värre om de är rädda, i och med att de är flyktdjur och drar iväg först och tänker sedan. Sedan kan man ju inte börja slita i och skälla på en häst som är rädd heller, det stjälper ju mer än det hjälper. När de däremot är agressiva eller enbart respektlösa och buffliga blir jag irriterad, för hur ofta ser man hästar i en flockstruktur som går på och nästan över sin egen ledare? Aldrig. Och jag vill defenitivt inte ha en hingst som min ledare. Dessutom, om det skulle hända, så säger inte ledaren "ursäkta, men det var mig du råkade trampa på, vill du vara så vänlig och flytta på dig?", utan de jagar iväg dem. Man måste vara tydlig med att vissa saker inte är okej. Sedan ska man såklart inte vara långsint, hingsten gav ju faktiskt upp efter ett tag (om än ett rätt långt tag!) och när han lugnt satte alla fyra hovarna på stallgolvet och höll munnen stängd så var vi kompisar igen. Vissa verkar inte inse att hästar lever i nuet och att om den var bråkig igår men snäll idag så ska man ge positiv respons istället för att sura.

    Lyckades tillochmed hitta en bild på hingsten via google, så jag kan ju alltid bifoga lite fägring till denna kommentar! Såg att han var blistrad vid kronranden på vänstra fram dock ..
    http://www.flickr.com/photos/kanzebu/6879636989/sizes/l/in/photostream/

    Haha, det är en mäktig känsla! Jag har som vision att alltid hantera alla hästar likadant oavsett marknadsvärde (för ingen häst kommer bli bättre än du ger den möjligheten att bli!) men det är klart att man tittar på dem ibland då man borstar dem eller leder ut dem och tänker på hur otroligt mycket pengar som ligger i hästen.

    Ja, det är skönt att Schwimmers karaktär i BoB är så pass olik Ross, det gör det mycket enklare att tänka bort honom från Vänner. Han gör dock ett bra jobb tycker jag! Är det verkligen så segt? När jag laddade ned det hade det så många seeds att jag fick ned hela serien på max en timme i toppkvalitét. Fast du kanske sitter på en långsam uppkoppling? Och jag tror inte du kommer bli besviken!

    Haha, jag gillar att du måste vara den enda människan som faktiskt strävar efter att ha dubbelhakor på kort!

    SvaraRadera