fredag 22 juni 2012

And the words that escape me.

Tidigare idag, då jag fortfarande njöt av att vara ensam.


Ännu en fantastiskt försenad uppdatering av mitt inte så värst innehållsrika eller spännande liv. Jag klarade av fyra 11 timmarspass på raken, men jag är ganska säker att jag förlorade förståndet på kuppen. Gårkvällens sista timme var nästintill olidlig och jag tycker hemskt synd om de kunder vars samtal jag tog, då jag varken kunde tänka klart eller klara av att maskera det faktum att min hjärna var mer eller mindre mos. Jag blev även kallad kärring av en kund när hon trodde att jag lagt på, men då jag bara satt micken på mute och inväntade att hon skulle lägga på. Det var helt obefogat, då jag inte varit något annat än trevlig under samtalet. Men så kan det gå. Jävla skittant.

Idag är det midsommar, som jag inte tror någon har missat. Jag hoppas att ni har ätit och druckit gott och umgåtts med människor som får er att skratta så att det gör lite ont i magen. Själv har jag suttit ensam i lägenheten och varit otroligt ensam. Angelica och Marcus är i Umeå och ska bila ner till Karlstad imorgon för att träffa vår mor och Samuel, och Robin är med sin familj. Och jag, jag bestämde mig för att ta en lugn dag utan att göra mycket alls. Det var väldigt skönt till en början, min första lediga dag denna vecka, men nu känner jag mig bara ensam och miserabel och jag behöver verkligen en kram.

Lone wolf howl och ledsamma Eef Barzelaylåtar som soundtrack.

Men frukta icket, jag ska inte bli någon modern mrs Havisham eller skaffa en drös katter som substitut för den bristande mänskliga kontakten. Jag ska ta mig samman i tid till imorgon då jag, Monika, Lollo, Filip, Joel och Konrad ska äta middag tillsammans och sedan dra fram alkoholen. Lollo har tydligen köpt jägermeister, så tanken är nog att vi ska bli odrägligt fulla. Inga kullerbyttor denna gången dock! Jag har lärt mig min läxa. Ryggen är fortfarande öm sedan den förödande bakåtkullerbyttan.

Det var inte tänkt att det här skulle bli så pass mycket av ett "Hej, jag är ensam på midsommar. Tyck synd om mig, snälla?"-inlägg som det slutligen blev. Ursäkta om jag varit värsta partypoop'ern. Men om inte imorgon, så på söndag är jag tillbaka med bättre humör!

Men tills dess - här är en ledsam låt av Eef Barzelay.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar