tisdag 13 mars 2012

Stolta kvinnor.

Otroligt gammal bild.

Imorgon är dessa stolta kvinnor, som vågar leva livet, återförenade! Monika fyller hela 20 år imorgon, (Idag, om jag ska vara petig eftersom klockan är efter midnatt.) så på eftermiddagen ska jag och Lollo ska packa ihop Lollos singstar och bege oss till det lilla, gudsförgätna samhället Burträsk.

Jag var förresten först med att gratta Monika, så FUCK YEAH! Definitivt dagens bedrift. Även om jag kämpat mig igenom en halvtimmes zumbapass.

1 kommentar:

  1. Singstar! Nu hoppas jag att du tar i för kung och fosterland!

    Sv: Jag lyckades faktiskt tämja mitt iTunes och få det att shuffla, så en lista kommer defenitivt. Funderar på att göra en George-edition också, men det får bli en senare fråga. :)

    Haha, du också?! Värst vad folk blev intresserade av den teckningen . . Men såklart kan du få se det, klicka bara på länken eller klistra in den i webbläsarens fönster: http://abbeyroad.blogg.se/images/2012/036_193856322.jpg
    . . Hm, vad händer där egentligen, George?!

    Eller hur, visst, de säger ju att de ska värdera ens insats baserat på ens egna förkunskaper, men om man tar t.ex. bild, om det är 25-30 personer i en klass som har bildtimme och någon behöver extra hjälp, någon behöver en ny pensel och läraren måste springa iväg, någon frågar om råd angående skuggning .. Mycket tid går ju bort. På musiklektionerna hade vi så att alla samlades, läraren spelade upp låten vi skulle köra och delade in oss på instrumenten i olika rum och sedan fick man öva tills vi skulle spela upp 3-4 gånger i slutet av lektionen. Återigen, 25-30 personer och inte alla har musikaliska förkunskaper. Våran lärare hade fasta grupper som roterade mellan olika instrument så alla fick spela allt, dåligt för mig för innan hade vi haft en lärare som var mer . . "Spring till instrumenten ni vill ha." Så då fick jag spela bas varenda lektion. ;) Jag vet att jag fick spela bas då vi spelade Yellow Submarine i alla fall, och Let it be på piano.

    Var det inte han som alltid hälsade till sin mamma innan programmet slutade också? Hur söt!

    Enfiliga och enfiliga, men i större rondeller kan du ju köra två bilar i bredd, här finns det knappt plats för en på grund av kullerstenen! Suck.

    SvaraRadera