måndag 26 mars 2012

Arbetsintervju, helgen, UGA och böcker.

En väldigt fantastisk Van Morrison.

För att återgå till huvudämnet i det förra inlägget, så gick arbetsintervjun bra. Enligt mig då, och mest för att jag inte fick den där dumma piprösten som jag pratade med under min förra arbetsintervju. Och jag tog rätt buss också! Så jag är nöjd med den dagen. De ska höra av sig nu på fredag, så jag ser gärna att ni fortsätter att hålla era tummar. Om ni nu ens gjorde det till att börja med.

Monika fyllde, som jag har berättat, 20 år för snart två veckor sedan. Hon hade sagt att hon önskade sig en överraskningsfest, så jag, Lollo och Hanna bestämde oss för att kidnappa henne och föra henne till Luleå för utgång. Och det gjorde vi i fredags. Det vart mycket lyckat och jag hade så förbaskat trevligt och det var välbehövligt att allihopa var samlade igen sedan min födelsedag i januari. Vi är det på tok för sällan.

Idag fick jag min allra första UGA. Efter månader med att ha varit mer eller mindre pank, så kändes att bra att se lite pengar på mitt konto. Så jag begav mig till Bokia, för att stå och dregla efter böcker som jag nu faktiskt har råd att köpa. Dock så kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle köpa Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami, För mycket lycka av Alice Munro eller Just Kids av Patti Smith, så jag gick därifrån utan att köpa någon av dem. Istället funderar jag på att be dem köpa in Confessions of a Teenage Jesus Jerk av Tony DuShane eller Revolting Youth: The Further Journals of Nick Twisp av C.D. Payne, som är fortsättningen på Youth in Revolt: The Journals of Nick Twisp som jag sträckläste i somras och blev alldeles förälskad i. Listan över böcker jag vill köpa är för lång för mitt eget bästa. För många valmöjligheter för att välja en och för lite pengar att köpa dem alla! Mitt liv är sannerligen en grekisk tragedi.

Men nu jag ska sluta prata böcker, lyssna klart på Van Morrison och sedan göra mig i ordning för sängen. Imorgon väntar det ett zumbapass hos Lollo, så det vore klokast att gå och lägga mig snart om jag inte vill zombiedansa mig igenom det. Meningen med zumban är att det ska vara träning och jag vet inte riktigt hur mycket träning det blir om jag zombiedansar. Men det kan inte vara mycket.

Men nu, kära läsare, tackar jag för mig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar