fredag 30 mars 2012

Clenching your fist for the ones like us who are oppressed by the figures of beauty, you fixed yourself, you said, "Well never mind, we are ugly but we have the music."

Gör ännu en lista, för jag har inget vettigare att skriva.

Vad lyssnar du på mest just nu?
Jag lyssnar på allt jag har på mobilen, vilket är 114 band och artister. Men det är väldigt mycket Nico, Beachwood Sparks, Sonic Youth, Clem Snide, Beach House, The Clash, Eef Barzelay, Emily Haines, Leonard Cohen och Neko Case just nu. The Beatles är ju alltid en självklarhet.

Nämn en låt som gör dig ledsen.
By Your Side av Beachwood Sparks. Fast på ett fint sätt.

Vilken är världens störigaste låt?
Åh. Öhh, allt med LMFAO. Sedan är jag inte så förtjust i all dubstep som dyker upp.

Favoritband/artist of all time?
The Beatles


















Band/artist du nyligen upptäckt?
Neko Case, kanske. Hon är i alla fall den senaste artisten jag upptäckt som jag lyssnar på många låtar av.

Bästa kvinnliga röst?
Jag tycker Kate Bush har en för härlig och annorlunda röst.

Bästa manliga röst?
Van Morrison.
















Vad lyssnar du på när du hånglar?
Hade jag fått hångla, så hade jag nog startat antingen Telethon av Emily Haines eller I Turn My Camera On av Spoon, beroende på stämningen. Eller Let's Get It On av Marvin Gaye bara för att fula mig.

Vad lyssnar du på innan du går på fest?
Jag sätter min playlist på shuffle och så får vadsomhelst dyka upp. Men jag säger väl Et Moi Et Moit Et Moi av Jaques Dutronc

Senaste konserten?
Emil Jensen, när han var i Skellefteå förra året. Jag kramade honom två gånger.

Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
Leonard Cohen.



















Har du någonsin dejtat en musiker?
Jag var tillsammans med George Harrison en gång i en dröm.

Vad tycker du om klassisk musik?
Det är väl inte det första jag väljer, men det kan vara fint. När jag läser klassiker så brukar jag lyssna på Månskenssonaten av Beethoven.

Vad tycker du om countrymusik?
Ja, jag tycker väl inget speciellt om den. Det finns mycket jag antingen hatar eller inte har någon åsikt om, men så finns det band som spelar alternative country som jag älskar.

Lyssnar du på musik på främmande språk?
Mycket engelska, men det är inte så främmande eftersom jag kan språket. Annars blir det mycket franska och lite isländska/hittepåisländska.

Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
George Harrison, den vackre, vackre mannen!
















Ditt favoritsoundtrack (film).
Harold and Maude och Velvet Goldmine.

Sätt på en låt som avslutar den här listan fint.
Min systers dator verkar inte vilja spela upp videor, så det här kanske inte fungerar.
Men det är i alla fall Chelsea Hotel #2 av Leonard Cohen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar