söndag 11 mars 2012

Song shuffle game.

I brist på annat att göra.

How does the world see me?
Nobody's diary - Yazoo (Även känd som Yaz i USA.)

For the times we had, I don't want to be a page in your diary, babe.

Om det är världen säger det, så antar jag att den vill att jag ska uppskatta och minns den. Men om det var jag som säger det, så vill jag nog ha lämnat att bestående avtryck på världen.

Will I have a happy life?
If you want to sing out, sing out - Cat Stevens.

If you want to live high, live high. If you want to live low, live low.
'Cause there's a million ways to go, you know that there are.

Det kan ju inte vara annat än att jag skapar min egen lycka, och jag väljer hur jag kommer leva mitt liv.

What do people really think of me?
If not for you - George Harrison.

If not for you, my sky would fall.

Egot i mig skulle älska om det här verkligen stämnde - att jag är så oumbärlig att folk skulle känna det som att deras himmel skulle falla om jag inte fanns där för dem.


Do people secretly lust after me?
The engine driver - The Decemberists.

Would I were beside her.

Det där var det enda i texten som jag kunde se en koppling till frågan, och tydligen så lustar folk efter mig. Men det tvivlar jag på.

How can I make myself happy?
Please please me - The Beatles.

I don't want to sound complaining, but there's always rain in my heart.

Jag kan nog inte göra mig själv glad, inte om man ska gå efter den här textraden. Och om man ska gå efter vad jag har hört låten ska handla om - killen gör tjejen en stor tjänst i sovrummet, men det blir aldrig återgäldat - så kan jag definitivt inte göra mig själv glad. Jag är inte så vig.

What should I do with my life?
I love the unknown - Eef Barzelay.

The doctor asked him what he was afraid of, just what was he running from?
He said, "It's not a fear of success, nor of closeness but of going through life feeling numb."

Jag gillar det här svaret, för enligt den ska jag resa och se och uppleva saker som jag inte kan i Sverige.

Will I ever have children?
Transmisson - Joy Divison.

We remained all alone.

Hade det här varit facebook, så hade jag tryckt "Gilla". Barn hade ändå gjort det lite svårare för mig att resa och uppleva nya ställen.

What is some good advice for me?
 All the yound dudes - Mott the Hoople.

Speed jive, don't wanna stay alive when you're twenty five.

Antingen dansa jive väldigt snabbt, eller dansa jive medan jag är hög på speed. Och jag ska inte leva längre än till 25.

What do I think my current theme song is?
Et moi, et moi, et moi - Jaques Dutronc.

Et moi, et moi, et moi avec mes manies et mes tics
(Och jag, och jag, och jag med mina besattheter och mina tics)


Passande.


What does everyone else think my current theme song is?
 I'm only dreaming - The Small Faces.

What good does dreaming do, when you're nowhere?
Det är nog ett svar till I love the unknown, att de tror att jag drömmer för stort och att jag kommer leva mitt liv utan att komma någonstans. Taskigt.

What song will play at my funeral?
Someone like you - Adele.

Never mind, I'll find someone like you.

Så jävla okänsligt.

What type of men/women do you like?
Hey Joni - Sonic Youth.

Your life is such a mess.

Sådana här charity cases, som är helt uppfuckade och som det slutar med att jag tar hand om och betalar för. Detta är inte ett bra svar.

What is my day going to be like?
Thirteen - Big Star.

Come inside where it's okay and I'll shake you.

Jag möter någon som jag tar in och skakar om. Bokstavligen.

Why am I here?
About you - The Jesus and Mary Chain.

I know there's something good, I know there's something good about you.

Åh, för att jag har något gott om mig!

What will people remember me for?
Space Oddity - David Bowie.

You've really made the grade, and the papers wants to know whose shirts you wear.

Folk kommer komma ihåg mig för mina gärningar, fast jag vet inte om de är onda eller goda, och sedan vill de veta vart jag köper mina kläder. 

What song will I get stuck in my head tomorrow?
Dogwood Blossom - Fionn Regan.

There'll be hell to pay in heaven, for you take every street home.

Jag klagar inte.

Are there people outside waiting to take me away?
Preparedness - The Bird and the Bee.

Check your heard, I heard a sound.

Ja.

What will this year be all about?
Sorry somehow - Hüsker Dü.

I don't have to think about you, think about the past. Those days stand out
in my mind and those days were the last.

Det här året kommer inte bli som det förra. Men jag vet inte om det kommer bli bättre eller sämre.

1 kommentar:

  1. Åh, sådana här listor är superroliga att göra! :D Tyvärr så har jag inte förstått shuffle på iTunes, för jag klickar i den symbolen men den fortsätter ändå listan ned . . Blah! Om jag lyckas hitta det så gör jag också denna lista!

    Sv: Åh, tack så mycket! :) Bildlektionerna var verkligen inte en favorit dock . . Ugh, jag minns dem med fasa. Alla sådana där "bedömning av resultat"-ämnen tycker jag är smått obehagligt (idrott, bild, musik) där det känns som att du måste ha förtalang. Musik gillade jag ju dock såklart.

    Åh, Peter Harryson! Underbara människa. Han var så otroligt söt!

    Haha, ja, men rondellerna är så smala och ofta enfiliga här i staden, så mycket ruljans blir det ju inte direkt. körde i en idag som hade . . Alltså, det var kullersten i mitten och sedan var resterande rondellen även den 80% kullersten. WHY?!

    SvaraRadera