söndag 5 januari 2014

Då var det ett nytt år igen.

Hejsan! Har ni haft en fin nyårsafton? Visst tog ni det lugnt med smällare och raketer så att inga stackars djur fick börja det nya året med att vara rädda? Ni gjorde det? Gud, så bra, duktiga ni! Min nyårsafton var, tackar som frågar, väldans angenäm. Jag och systern blev bjudna av några gemensamma vänner till Bjurfors (?) (Vet faktiskt inte riktigt vad stället heter.) för att fira, så vi var kanske femton personer i en gammal skola. Vi åt tacos, spelade Tekken, Soul Calibur, sjöng singstar, åt pinocchiotårta, spelade sällskapsspel och skålade i pommac och allt var hemskt trevligt. Det var dock lite trist att jag blev hesare och hesare ju längre in på kvällen det gick och de här dagar som följt har jag knappt kunnat prata. Men nu är jag bara aningen hes och har lite torrhosta kvar. Bra start på nya året!

Jag hade ju som sagt ett nyårslöfte för i år och nu är jag fem dagar in på det. (No shit.) Inte för att jag satt och åt godis och sådant varje dag eller ens varje vecka tidigare, men jag tror det här med att jag inte ska spökar till det lite i min hjärna. Det är inte bara att jag sitter och fantiserar om att äta godis eller dricka cola, nej, nej. Jag fantiserar om hur socker strös på pannkakor. *cue closeup på socker som faller förföriskt på pannkaka* Ni vet när man skär upp pannkaka från någon dag sedan, steker det och strör socker över det och sockret liksom smälter mot pannkakan... Det fantiserar jag om! Jag tror mycket av det också beror på att jag har varit sjukt sugen på pannkaka i några dagar. Fast det känns ändå inte riktigt normalt. Men det ska ju vara svårt innan det blir lätt.

Över till något helt annat! Jag hade den turen att jag fick ärva den sortens fötter som lätt blir torra. Tack mamma! Ingen fotkräm biter helt och hållet, trots att jag filat som en tok före och sedan dränker fötterna med krämen. Någon dag senare så är de tillbaka i sitt trista, torra tillstånd. Så om ni lider som jag med detta, så har jag en asbra tips. Istället för fotkräm efter filning, häll ungefär 1-2 msk olivolja i två 3-literspåsar och stoppa fötterna i det och ta på dig sockar över påsarna, sitt så i en timme och torka sedan av den överblivna oljan från fötterna. Fötterna blir tokmjuka och till skillnad från fotkrämen så håller det faktiskt i sig!

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar