torsdag 31 oktober 2013

Let's be outrageous, let's misbehave.


 Halloween is upon us, kära bloggläsare! Jag gillar Halloween, det är ett fint litet tillfälle att klä ut sig, vare sig om man är något läskigt, periodbaserat eller om man bara vill ha en anledning att klä sig extra sexigt*, och sedan ha en fest med vänner. I år bestämde jag mig för att klä ut mig till en flapper girl från 20-talet. Jag har alltid uppskattat estetiken av 20-talet och flappers kan vara bland det coolaste någonsin, så jag tyckte att det skulle vara roligt att klä ut mig till en. Vet ni inte vad flapper girls är för något, så var det kvinnor som totalt övergav den edwardiska erans normer om hur en kvinna skulle se ut och bete sig. De klippte håret kort, sminkade sig, dansade på jazzklubbar, rökte och drack och var badass motherfuckers. Ville ni kolla upp kända flappers, så sök upp Louise Brooks, Clara Bow och Zelda Fitzgerald.

Jag har inget speciellt planerat för idag, jag ska bara vara hemma med hundarna och lite senare ikväll kommer Lollo och Monika och då ska vi se det senaste American Horror Story: Covenavsnittet. Men på lördagen kommer dagen jag ska vara flapper, längtar!



*Det är okej att bara vilja vara extra sexig på Halloween. Visserligen kan det bli aningen tröttsamt att bara hitta utklädnader som "sexy nurse", "sexy angel/devil" och så vidare, men vill folk så låt dem. Med största sannolikhet är dessa sådana som klär sig vanligt alla andra dagar om året och tar tillfället i akt att vamp it up a little. Så är du en person som dömer Halloweenfirare för att de klätt ut sig för sexigt/slampigt, sluta. Bara sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar