måndag 28 oktober 2013

I don't eat, I don't sleep, I do nothing but think of you.


Jag och min systers kompis Samuel såg filmen Drive med Ryan Gosling i huvudrollen för någon dag sedan och nu kan jag erkänna att jag äntligen förstår varför människor är så fruktansvärt attraherade av Ryan Gosling. Även om jag har tyckt att han är en rätt så skaplig skådespelare, så har jag aldrig blivit galet pirrig i magen när hans nunna kommit upp i bild, om man bortser från när han var med i serien Breaker High men det var under 90-talet och han hade samma frisyr som Nick Carter från Backstreet Boys, så det var givet att jag i mina unga år skulle vara förälskad i honom. Skulle ni mot förmodan, kära bloggläsare, inte ha sett Breaker High och därmed inte ha någon aning om hur han såg ut i denna period, så tycker jag synd om er.

Nu säger jag inte att jag kommer bli pirrig i magen hädanefter, men jag kommer ha mer förståelse. (Slänger in en disclaimer och påpekar att jag inte tycker att karln är ful på något sätt.) Men vad spelar egentligen hans utseende någon roll, så länge han gjorde en bra karaktär i en bra film? Nej, just det, så nu ska jag sluta prata om det och fokusera på själva filmen istället. Jag tyckte filmen var väldans bra och jag älskade hela 80-tals/Miami Vice-känslan trots att den var satt i nutid. Den introducerade mig även till en låt, Under Your Spell av Desire, som spelats på repeat ända sedan jag såg filmen, så bara positiva saker har kommit ur att se den filmen. Tummen upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar