lördag 20 april 2013

This is kinda like Breakfast Club, right?


Medan i princip hela Skellefteå har haft fullt upp med att fira AIKs SM-guld, så har jag tittat på Community. För någon som inte är det minsta intresserad av sport, med undantag för vissa hästsporter, så har det varit väldans mycket mer intressant. Det är väldigt roligt och herrejävlar vad gammal Chevy Chase har blivit! Jag kommer ihåg honom från filmer så som Caddyshack och Vacation, så för mig har han alltid varit runt den åldern. Det är inte som med Steve Martin som ser ut nästan exakt som han gjorde i The Jerk, och det är över 30 år sedan. Men med Chevy så syns det verkligen att han blivit lite med åren.

I alla fall, Community. Jag har suttit och skrattat högt för mig själv och smsat Monika (hon som tvingade mig att börja se den) varje gång det händer eller sägs någonting roligt. Nu är jag redan inne på säsong två och Abed och Troy är mina favoriter. Speciellt Abed. Ett av det första han göra i första avsnittet är att citera The Breakfast Club, och fortsätter med referenser från film och TV så det är ganska omöjligt för mig att inte ha honom som favorit.

Så om ni nu ursäktar mig, så ska jag fortsätta se några avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar