fredag 18 maj 2012

Who is right, who can tell and who gives a damn right now?

Foto: Villemo Hedberg.

Idag under den sista timmen på jobbet hade vi frågesport, och vi tjejer regerade. Notera gärna även att vårt lagnamn skrevs störst och snyggast.

Nu ikväll ska jag gå ut på en långpromenad, vilket var länge sedan jag gjorde, och sedan ska jag bara njuta av att det är helg. Och att det är löning om en vecka. Det ska jag njuta mest av.

För att gå över till en lite ledsammare punkt - idag är det 32 år sedan Ian Curtis, sångaren från Joy Division, tog sitt liv. Han lämnde fantastisk musik efter sig. Här är min favoritlåt.


1 kommentar:

  1. Är inget stort fan av Joy Division, men det är tragiskt att någon ska må så pass dåligt att de känner att hänga sig i en tvättlina är den bästa vägen ut ..

    Sv: Snart blir du en sådan som bara läser poesi och talar om samtidskonst med ett fint glas rödvin i handen om du inte passar dig noga. ;) Vad roligt att du trivs! Det är svårt att hitta jobb idag. Haha, men ni kanske har en "mall" för samtalen? Det brukar jag ha då jag ska ringa samtal i alla fall, ett papper med frågorna och vad jag ska säga. Jag höll alltid på att dö av nervositet då jag skulle ringa och fixa praktikplatser, för jag var alltid hos bra/stora travtränare och det kändes lite som att prata med gudar då de svarade . .

    Haha! Ja, jag har oftast svårt att fastna i filmer och serier - jag blir ofta rastlös efter bara ett tag och minimerar rutan och lyssnar mer på det. Men icket på Band of brothers, jag har nog sett det skrämmande många gånger så jag skulle nog kunna ta de flesta roller direkt. Nåväl, det skadar ju ingen med lite nörderi!

    Tack så mycket! Har dock haft den där bilden liggande länge då jag inte gillat den särskilt mycket. I och för sig så fick ju kvinnor vara med i armén under World war II, men vet dock inte om det var vanligt att de var befäl och kanske inte så höga befäl som löjtnanter. Tja, det enda jag behöver kunna för att vara just den löjtnanten är väl dock att kunna skrika "reträtt, reträtt!"

    SvaraRadera