torsdag 17 maj 2012

Ordning och reda, öl på fredag. Fast fredag nästa vecka då.

Yeah, I'm all artsy and shit.

Så... Nu var det ju ett tag sedan jag skrev någoting. Men just nu består mitt liv att gå upp äckligt tidigt på morgonen, fara till jobbet och försöka pränta in i skallen alla system vi ska använda och vad det är för något vi ska göra i dem, fara hem och laga middag och matlåda, sätta mig framför datorn och sedan spela solitaire tills det är dags att gå och lägga sig.

Det är sannerligen ett spännande liv jag lever. Speciellt solitairedelen.

Nästa vecka är det ju för fasen löningsdag! (Jag vill lägga dit några extra utropstecken eftersom det är min allra första riktiga lön, men jag har lovat mig själv och det svenska språket att hålla mig från göra sådant.) Så det ska firas i form av en liten firmafest för oss i kundtjänstgruppen. Förhoppningsvis kommer inget allt för pinsamt att hända, för det här är ju ändå folk man måste titta i ögonen på måndagmorgonen.

Utifall det skulle hända, så får jag vända det till något positivt och se det som något lite mer intressant att skriva på bloggen.

1 kommentar:

  1. Åhå, vad hipster du kändes med den där bilden. ;) Trivs du bra på det nya jobbet då? :D

    Sv: Det är bra det, jag kan behöva någon som håller tummarna för mig! Och så lång tid tycker jag väl inte att det har tagit! ;)

    Haha, såklart man kan se samma TV-serie i all oändlighet! Sedan jag såg Band of brothers första gången har jag inte kunnat släppa den och att bläddra förbi mappen med serien är ju bara hopplöst! Jag upptäckte dock att jag kanske har sett det lite för mycket för jag beslutade mig för att lämna serien en minut för att hämta något att dricka, det sista jag hör innan jag går ut är "Oh, Lieutenant Dike, I've been looking for you."

    Sedan fortsätter jag bara att tala dialogen (kanske blir en monolog då jag talar med mig själv men det är en dialog i serien, så du förstår moi!) högt för mig själv medans jag står och häller upp dricka i köket ..

    - Sir, we have a problem. Colonel Strayer has not yet returned from some wedding that he's attending in London. Can you believe that? We're going to front. We're going to front here and our CO isn't even the same damn country!
    - You have a bigger problem, lieutenant Dike - you have men returning to action without proper cold weather clothing and not enough ammo.
    - Sir?
    - I suggest you take a canvass of the entire base, get what materials you have before you roll out, or have you done that already?
    - .. No, sir.

    .. Ställer tillbaka pepsin och börjar gå tillbaka utan att sluta prata ..

    - K-rations, as many as you can scrounge. We don't know if we'll be supplied or not.
    - Yes, sir.
    - What about ammo?
    - There is no more ammo. Distribute it amongst the men as best as you can so at least everybody has something.
    - Yes, sir. Lieutenant Compton, lieutenant Peacock, inform lieutenant Shames of the situation, get all your platoons as best equipped as you can and then .."

    precis då kommer jag in i rummet och avslutar precis i synk med skådespelaren: ".. report back here to me, understood?" Ah, om det inte vore så att han vore ögongodis 101 så hade jag kunnat ta löjtnant Dike's roll. Om jag hade varit bättre på att imitera dialekter ;_;

    Och ja, lång kommentar - sorry, madame!

    SvaraRadera