torsdag 24 maj 2012

It's just nerves! Pre-shows jitters.


Idag tog vi samtal för allra första gången och jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstkorgen på mig. Helt allvarligt, mitt hjärta bankade så jävla hårt och jag trodde jag skulle ramla död ner på golvet när jag tryckte på aktivera för att kunna ta emot samtal. Det var tanken på öl och att det är lönedags imorgon som fick mig att ta mig samman och aktivera.  Som tur var fick jag bara en kund av fyra som tyckte jag tog lite väl lång tid på mig.

Min tredje kund som jag fick var så fantastiskt jävla underbar, och jag är så tacksam att just jag fick ta hans samtal, för det gjorde verkligen min dag. Plus att det kändes himla mycket bättre att han hade tålmod med mig och tyckte bara det var bra att jag tog mig tid att be mina ledare om hjälp när det behövdes. Av sekretesskäl, så kan jag inte riktigt gå in på vad som sade och så, men jag kan säga att när jag berättade för kunden att det var min första dag så sade han till mig att han kände på sig att jag kommer ha en strålande karriär inom kundtjänst. Det kanske inte är min framtida karriär av val, men det kändes förbannat skönt att höra honom säga det.

Så nu ska jag ta mig en dusch och sedan är det dags för mig att pusta ut och få lite sömn.

Önska mig förresten gärna lycka till på kunskapsprovet imorgon!

1 kommentar:

  1. Starkt jobbat! Och jag önskar dig lycka till inför morgondagens strapatser. :)

    Sv: Jag ska hålla ögonen öppna efter control! :)

    En av de värsta sakerna var dock när jag kom till praktiken. Dagen efter att jag anlänt skulle jag få köra min första häst där på motionsslingan. Jag hade blivit tilldelad ett litet mörkbrunt österrikiskt sto och var mäkta stolt där jag skrittade ut ur stallet. Då kommer travtränaren runt knuten och går förbi och säger "ja, du får komma ihåg att hästarna i stallet är värda miljontals kronor, så ingenting får hända!" .. Känn ingen press? ;) Som tur är så är han världens snällaste.

    Band of brothers är super, super, superbra. Jag kom i kontakt med massa människor som tillhörde fandomen och beslöt mig till slut för att ge det en chans efter att ha sett hur underbart kreativa människorna i fandomen är med att skriva och teckna, jag kan fastna på deras deviantart i flera timmar. Jag hade inga som helst förväntningar egentligen innan men jag fastnade direkt. Alla effekter är grymma och jag tror aldrig jag sett en sådan komplett rollbesättning ever. Dessutom så får man ju en liten historielektion iom att det har inträffat på riktigt! Jag tror säkert att du skulle kunna gilla det. :) Det är ju bara tio avsnitt allt som allt, så det är snabbt avverkat, tyvärr. Du har inte sett systerserien The Pacific som är nyare? Har inte sett den men då den kom vet jag folk som sjukskrev sig för att maratonse den .. Du kan ju iaf se de första två-tre avsnitten iaf och se vad du tycker? (De riktiga krigsscenerna kommer väl igång på allvar i episod 3, Carentan.) Band of brothers har iaf fått mig besatt och förvridit mitt huvud ..

    Om du bara visste hur många bilder jag har på mig själv på min dator! XD Jag brukar alltid larva runt med kameran om jag har tid över efter att jag gjort mig i ordning för att gå någonstans. Jag har så mycket liggande att 99% aldrig kommer ut och den där tyckte jag var mindre lyckad XD.

    SvaraRadera