fredag 28 februari 2014

Lidl.

Så Lidl har precis öppnat i Skellefteå och hela stadens befolkning beter sig som om självaste Jesus kommit ner från himlen och öppnat upp en affär. Folk över hela jävla allt. Angelica ville dit innan jobbet och handla lite, så vi tog med oss bestarna och gick dit. Eftersom jag har bott nere i söder så är Lidl old news, jag har varit inne i en Lidlaffär mer gånger än vad jag kan räkna på fingrarna (insert en självgod smil här.) och är inte så värst imponerad av hela kalaset längre. Men det hindrar inte Skellefteåbefolkning från att utbrista i "Älskling! Kyckling för 10 spänn!" och "Ta tio av dom!" och så vidare och så vidare. (Ja, jag tittar på dig, mannen inne på Lidl. Din barnsliga förtjusning över billiga varor av b-kvalla var nog för att värma mitt hjärta litegrann samtidigt som jag fnös-skrattade åt dina överdrivet högljudda exklamationer. Du var löjlig och bedårande på samma gång.) Men nog kan jag förstå att folk blir exalterade över en superbillig mataffär, jag vet bara inte om jag själv blir så imponerad av en affär som säljer färdiga hamburgare i samma förpackning som smörgåsar eller en affär som tillät sina anställda att hälla gift i sina sopor så att hemlösa inte skulle kunna äta av maten som passerat sitt bäst föredatum och därmed inte går att sälja i affären längre men som fortfarande var ätbar. Men nog är det billigt alltid.

Men nu ska jag ta och avnjuta en minibaguett för 1,90 kr och se på Misfits ett tag. Jag har helg i två dagar och börjar sedan jobba igen på söndag, så dessa två dagar ska banne mig tas vara på.

Min dator är förresten för tillfället lite sönder, skärmen vill inte fungera men ska testa formatera om den, så det här är skrivet på min surfplatta, så ser inlägget lite konstigt ut så är det därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar