tisdag 18 februari 2014

Jobb, jogging och Chase & Status.

Chase & Status


Imorgon är första dagen tillbaka på Röda Korset (tekniskt sett idag eftersom klockan är över tolv) och det känns skönt att äntligen få ha något vettigt att göra om dagarna och att tjäna pengar igen. Jag har visserligen blivit van att inte behöva göra så himla mycket om dagarna, så det kommer ta ett litet tag innan jag kommer in i det igen. Den här veckan kommer vi bara ha utbildning under tisdag och torsdag - jag kommer sitta från 09:00 till 14:00 och lyssna på information om Röda Korset som jag redan lyssnat på, men jag får betalt för det så jag klagar inte! - och nästa vecka börjar vi på riktigt. Jag fick förresten inte TLtjänsten som jag sökte till, men jag är inte bitter. Jag är bara glad att jag har jobb igen.

Jag hade ju satt broarna runt (inte officiella broarna runt, utan längs strandpromenaden, om ni nu vet vars det är i Skellefteå) som joggingmål inför våren, vilket är en sträcka på 4,4 km och 600 m kortare än officiella broarna runt, och nu kan jag säga, medan jag hoppar och slår ihop mina klackar, att det redan är uppnått. Det tog mig mindre än en månad att bygga upp tillräckligt mycket kondition för att klara av att springa det och längre. Mitt nuvarande rekord är 7,5 km och jävlar i mig om jag inte kan springa milen innan våren! Det går visserligen lika långsamt som en snigel som fastnat i sirap, men det går framåt och det är allt jag begär. Fast jag måste köpa bättre löparskor, för mina börjar bli lite väl slitna och nedtrampade. Men det får bli när jag får lön. Tills dess får mina knän helt enkelt härda ut.

Jag slängde ihop en playlist på spotify för att kunna ha med mig när jag joggar ensam och måste själv ansvara för att motivera mig själv att orka längre och att springa snabbare. Mitt forna musiksnobb-det-finns-bara-några-få-bra-genres-jag skulle ha sparkat mig själv på smalbenet och frågat vad fan som hänt med mig. Men jag har slutat vara så hård mot musik och accepterat att jag gillar det jag gillar - även om det är elektronisk musik eller hiphop eller vad som helst. Tack för det, för drum'n'bassbandet Chase & Status har den bästa musiken att springa till. Man känner sig mucho badass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar