torsdag 25 oktober 2012

I'm not a psychopath, I'm a highly-functioning sociopath. Do you research.



För ganska länge sedan, medan jag fortfarande bodde i Karlstad, så laddade jag hem A Study of Pink, det allra första avsnittet i serien Sherlock. På grund av att jag redan följde en massa serier, så blev den ganska snabbt bortglömd, men idag såg jag på det för första gången. Åh. Herregud. Vad fan har jag missat? Ahhh! Den är smart, den är kvick, den är spännande och Benedict Cumberbatch och Martin Freeman är så jävla fantastiska att jag bara vill gråta. Alla dessa känslor efter bara ett avsnitt. Om resten är lika förbaskat bra, då kommer tårar flöda. Så bra är den. Och jag överdriver nästan inte ens.

Fast nu sparkar jag mig själv för att jag inte laddade hem alla avsnitt från både första och andra säsongen. Men sidereel finns, och det tackar jag för. Känns som  Sherlock kommer bli mitt tidsfördriv den närmaste tiden. Och det har jag ingenting emot.

Får jag sedan bara tillägga att Benedict Cumberbatchs kindben, lockiga hår och halsduk får mina äggstockar att explodera. No lie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar