söndag 9 mars 2014

Jogg, städ och jobb.

Utifall ni glömt hurdant mitt anlete ser ut.
Just nu är jag sådär trött att ansiktet blir alldeles varmt. Har ni varit med om det någon gång? När man är riktigt jäkla trött och det känns ungefär som ens ansikte står i lågor. Alltid bara i ansiktet. Varför? Om någon av er vet varför det händer så får ni gärna berätta det för mig, för jag har försökt googla det men hittar ingenting. Eller om det nu bara är jag som blir det kanske det är lite svårt att veta anledningen till det. Konstigt är det i alla fall.

Det har varit fullt upp idag, (Ja, nu blir det bara ett tråkigt inlägg om min dag. Nu påstår jag dock inte att jag inte brukar skriva om tråkiga saker.) jag började med att fara ut och springa på morgonen, städade lägenheten när jag kom hem igen, duschade och gjorde mig i ordning för jobbet och for sedan och jobbade. Jag har inte suttit still nästan ens en minut idag, så nu ska jag banne mig göra en kopp te och starta en film eller något avsnitt ur en serie och njuta av att få vara stationär.

Innan jag går iväg för att göra den där tekoppen; jag köpte hundmat på väg hem från jobbet och tog valpfoder då hundmat för vuxna inte fanns i affären och när jag hällde upp den åt hundarna såg det precis ut som nesquick - och då menar jag precis som nesquick - och jag fick seriöst hejda mig själv från att ta upp en kula och smaka på den. För det kunde ju faktiskt vara nesquick, även om jag är smart nog att förstå att nesquick inte säljs som valpfoder. Men det var nära ögat. Varför gör de sådär mot folk? Man är nyvaken eller nyss hemkommen från jobbet, man är inte helt vid medvetande och ser något som ser ut som nesquick och då är det klart att man kommer vilja äta det. Men istället för sockriga, chokladiga kulor är det vanliga hundmat. Säkerligen är det någon som tagit det längre än jag och faktiskt testat äta för att se. Besvikelsen de måste ha känt.

Jag är trött, jag ska inte babbla på om nesquick och hundmat. God natt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar