lördag 8 juni 2013

The nights of all my youth pressed into one glass of water.

Utsikt över Boden.
Bilden gör verkligen inte utsikten rättvisa, men här stod jag i alla fall imorse på Rödberget och tittade ut över Boden. Angelicas kompis Junior från hennes gymnasietid bodde hos oss i några dagar och övertalade mig och Angelica att följa med honom till Boden för att sova över en natt. Så det gjorde vi. Det sista vi gjorde innan vi for hem var att fara till Rödberget, där en av de fem fästningarna i Boden som byggdes för att skydda norra Sverige från invasion ligger. Mer än så kan jag inte om saken, men utsikten var helt fantastisk!

Efter vi kommit hem från Boden, så hade jag bara någon timme på mig innan jag skulle iväg till Skelleftehamn för att fira Sofia som fyllt år. Jag skulle ta det lugnt, men när det bjöds på ett överflöd av välkomstdrinkar och en och annan shot av minttu, så blev det väl inte rikigt lika lugnt som jag tänkt mig. Men man lever blott bara en gång. Sedan är jag fortfarande ung. Jag har väldigt trevligt, minst sagt!

MS av Alt-J är bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar